torsdag den 31. januar 2013

Mere fortidigt strik

Måneskinsvesten er også fra min forrige strikkeperiode. Den var inspireret af billedvævning, som jeg havde lavet en ganske lille smule af. Jeg tegnede mit mønster og strikkede i gobelinstrik af mit plante- og indigofarvede garn + sølv og sort.

Forkanterne ruller, kan jeg se. Tænk at det skal være så svært at få lavet ordentlige kanter. Jeg er stadig ikke for god til det, så nu gør jeg somme tider en dyd ud af, at kanterne ruller.

Jeg tror, vesten her var det eneste, jeg lavede i gobelinstrik. Så havde jeg vist fået nok af at sidde med alle de små nøgler.

For nogen tid siden skrev jeg om en jakke, jeg er ved at strikke i chenillegarn.

Den er i hi lige nu og har været det et godt stykke tid, og en af grundene er lige præcis, at jeg strikker med en del nøgler samtidig. Man skal næsten sidde ved et arbejdsbord for at holde styr på nøglerne, og i hvert fald kan man ikke sidde henslængt i sofaen med en kat på maven.

Meeeeen, måske går jeg snart i gang med den igen. Jeg har lidt lyst til det, kan jeg mærke.

2 kommentarer:

Den gamle krage sagde ...

Hvor er den vest dog bare over-skøn. FEEED, knæhøj karse og hvad vi ellers har sagt gennem årene!

eKirsten sagde ...

Ja, de udtryk har nok nogenlunde samme alder som vesten.