onsdag den 10. november 2010

Kunsthåndværk

Formålet med min bytur i søndags var udstillingen Kunsthåndværk i Centrum, og den var som sædvanligt værd at besøge.

Der var i år meget keramik og mange smykker og ikke ret meget glas. Fint med de mange smykkemagere, det er tit hos dem, det sjove sker, synes jeg. Derimod savnede jeg noget mere tekstil. 




Glas interesserer mig normalt ikke så meget, men Lotte Thorsøes store, organiske, lidt monumentale værker i glas og beton fangede øjet.

Meget lækre at røre ved. Dem kunne jeg godt lide. Der er et bedre billede af dem på hendes egen hjemmeside.


Birthe Rågårds katte i keramik kunne jeg selvfølgelig heller ikke lade være med at kigge på. Frække, sjove og meget kattede. 


Der kom nu ikke nogen katte med hjem - faktisk har vi rigeligt med kattefigurer og -billeder foruden de levende. 


Derimod kom en and med hjem - på en broche fra frk. Toft.
Hun arbejder i en porcelænsagtig keramik, og resultaterne er lidt frække og med et smil i øjet - og så er en and jo næsten lige så god som en gås. Jeg opdagede bagefter, at frk. Toft også bor i Åbyhøj, og på nuværende tidspunkt er der ikke så meget på hendes hjemmeside, men det kommer nok.


Jeg kunne heller ikke stå for Ane Meinert Folkes ringe. Hun bruger sjove materialesammensætninger. Sølv, gummi, horn, pels m.m.. Min ring er sølv og gummi, men jeg kunne nu også godt lide ringene med horn. Det var lidt svært at vælge.

Ingen kommentarer: