torsdag den 21. januar 2010

Strikkede sjaler

Jeg strikker sjaler i øjeblikket. Med hulmønster. Det er meget lang tid siden, jeg sidst strikkede med hulmønster, men da jeg først fandt ud af opskriften, blev jeg helt pjattet med den, så nu vil jeg strikke flere sjaler efter den opskrift. Det er altså ikke sjalet på billederne.

Selv er jeg ikke så vild med at gå i strik. Det er for varmt, og jeg har en irriterende sart hud (egentlig burde jeg være ægte rødhåret, men jeg er bare blevet begavet med fregnerne og den umulige hud. Den røde hårfarve må jeg få ad kunstig vej), så det er meget sjældent, at jeg ikke synes strik kradser. Men lige præcis sjaler kan jeg godt lide at gå med. De er selvfølgelig ikke så tæt på den bare hud, og de giver en behagelig varme, synes jeg.

Billederne viser mit yndlingssjal, der nok er 25-30 år gammelt. Det er eget design, strikket lige ud af hovedet, og jeg har selv farvet garnet med indigo, så jeg kunne få rigtig mange forskellige nuancer. Der er mindst 7 forskellige blå farver i sjalet - det kan man vist ikke købe sig til i samme garntype. Jeg plantefarvede masser af garner dengang.

For resten kan jeg også godt lide hjemmestrikkede sokker - især i denne tid. Og de må godt være uldne.

Ingen kommentarer: