tirsdag den 14. august 2018

Hattedamer

Fra venstre er det Annett med model Lübeck, Yrsa med model Friedrichstadt
og mig med model Flensburg. 

Som nævnt i forrige indlæg har vi været på en uges ferie i vores feriefonds lejlighed i Flensborg. Yrsa var med hele tiden, Annett det meste af tiden.

Jeg nævnte også, at det havde været meget varmt. Dorthe går altid med kasket og havde sikkert et større udvalg med, men vi andre tre blev forsynet med solbeskyttelse under ferien.

Jeg købte allerede søndag på et kunsthåndværkermarked, der blev holdt for enden af havnen i Flensborg. Tirsdag var vi i Friedrichstadt, hvor Yrsa var lige ved at få solstik, og så fik hun også hat på. Og endelig købte Annett torsdag i Hüxstrasse i Lübeck. Der er både en butik med hatte til mænd og en med hatte til kvinder. Plus en masse andre fine butikker. I en af dem fik jeg købt feriens øreringe.

Dorthe tog billedet med min mobil foran hoveddøren til det hus, hvor vores lejlighed lå. Det blev taget den sidste morgen. Der havde været et helt vildt uvejr om natten, og på netop dette tidspunkt var det egentlig ikke nødvendigt med hattene. Alt var pakket i bilerne, men vi var sprunget over morgenmaden, for den ville vi indtage den i byen - så vi var sultne, men det kan man vist alligevel ikke se på os.

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Vi var i Friedrichstadt om vinteren, så vi oplevede den ikke i varmt vejr, men jeg husker de smukke husfacader og de lige så smukke døre. Det var helt sønderjysk at se på.