tirsdag den 19. juni 2018

Nyt strikketilbehør

Jeg er begyndt på bestilling at strikke en cardigan til min søster. Det skal være en Hitofude, og garnet skulle være sort bomuld, hør eller silke eller en blanding.

Sidste år på Garnstafetten i Århus var jeg heldig at få noget Setalin - halvt silke, halvt hør - fra BC Garn til en meget rimelig pris. Jeg har lavet strikkeprøve for et godt stykke tid siden, men har så haft andre uopsættelige projekter, men nu er der tid til Ingers cardigan.

Da jeg lavede strikkeprøven, opdagede jeg, at garnet smitter ualmindeligt meget af. Mine hænder blev temmelig sorte efter bare et kort stykke tid, og jeg var bange for, at garnet også ville smitte af på mit tøj.

Jeg har derfor fremstillet et nyt og noget usædvanligt tilbehør: En heldragt. Eller fremstillet og fremstillet - jeg har bare klippet tre huller i et udtjent dynebetræk:


Jeg føler mig lidt som en tjenerinde i et græsk eller romersk tempel, og "dragten" fungerer helt efter hensigten.

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Haha, hvor ER du smart :-D Godt tænkt!