lørdag den 14. april 2018

Ugens træ - uge 15


Jeg har tilbragt temmelig meget tid i byen i den forløbne uge, og ugens træ(er) bliver rigtige bytræer, nemlig plataner.

Plataner er sjove med de camouflagelignende stammer. Det ser også ud til, de kan klare hård beskæring, så de ikke generer den højhellige trafik.

Århus er ikke nogen specielt grøn by. Jeg synes, der mangler mange træer i bybilledet. Det er ikke nok, at der er nogle parker hist og pist, også i gadebilledet bør der være træer. Og nogle er der altså, som disse tre, der står i Vestergade.

Hamborg er for eksempel meget mere grøn, og der er mange plataner, har jeg lagt mærke til.


1 kommentar:

Ellen sagde ...

Grønt er godt for øjnene - også i en by, så jeg er ganske enig med dig.
I Bath står der et gammelt platantræ på et lille torv. Kronen overdækker hele torvet ... jeg ved ikke, hvad stammens diameter er, men træet er næsten lige så tykt, som jeg er høj. Det er så smukt.