søndag den 1. april 2018

Ugens træ - uge 13



Ugens træ er et bøgetræ. Jeg er sikker, fordi der ligger visne blade og "bogholdere" under træet.

Flot at have så stort et træ i sin have. Der sidder en af de allestedsnærværende duer i det. Faktisk tror jeg, der var to, men jeg kan kun få øje på den ene på fotoet.

Jeg kan nu bedst lide bøgetræer med blade på, men der er heller ikke så lang tid til. Tænk, at en fjerdedel af året allerede er gået. Man kan også se store knopper på den gren, som, tror jeg, stammer fra en magnolie, der stjaver ind i billedet.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Hvor finder du alle de blå himle, du har på dine billeder? Den farve er et sjældent syn hos os!
Bøgens lysegrønne udspringsfarve er for mig et af de smukkeste symboler på, at foråret har indfundet sig.

eKirsten sagde ...

Jeg går tur næsten hver dag, og der er altid mindst én dag i ugen med blå himmel. I Åbyhøj i hvert fald, men faktisk er der jo lidt forskel i antallet af solskinstimer i forskellige egne af landet.