onsdag den 16. august 2017

Bedre vejr

Bliver vejret bedre, når man forlader arbejdsmarkedet?

Ja, det gør det! Det er i hvert fald fakta, at mens en masse andre ustandselig klager over vejret, så synes vi egentlig, vi har masser af godt vejr. Både sidste år og i år har vi haft mange glimrende sommerdage, synes vi.

Tricket er nok, at når man ikke er afhængig af at gå på arbejde, så kan man indrette sig efter vejret. I sidste uge var der for eksempel annonceret flot vejr blandt andet tirsdag. Vi havde egentlig planlagt noget andet, men vi improviserede og tog i dyrepark.

Nærmere betegnet Ebeltoft Zoo eller Ree Park, som den også hedder. Vi fik vist set alle kattedyrene. Også leoparderne, sandkatten og fiskekatten, som det ellers ikke er en given ting, man lige får øje på.

Fiskekatten fik jeg endda et par billeder af:

Fishing cat
Den største af fiskekattene. Vi så også den mindste, men den fik jeg ingen billeder af.

Der er ikke så meget farve på den, så den har let ved at camouflere sig.

Løverne kan man derimod stort set altid betragte:

Aslan
Er han ikke dejlig?

Hanløven, der hedder Aslan, er bare så smuk. Måske er han den allerflotteste løve, vi har set. Han har været i Ebeltoft Zoo al den tid, de har haft løver, tror jeg.

Når sandheden skal frem, trives jeg bedre ved 20° end ved 25°, hvilket unægtelig også er en kilde til min tilfredshed med vejret. Og det er rart at slippe for ustandeselig at skulle vande havens krukker, men det må da godt nøjes med at regne om natten. Endelig er vi ikke afhængige af godt vejr i en ferieperiode på tre uger - så ja, vejret bliver bedre, når man slutter på arbejdsmarkedet.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Vi er så ganske enige! Jeg synes heller ikke det har været så dårlig en sommer, som de fleste klager over.
Det skyldes naturligvis det du nævner og også, at vi har mulighed for at 'snuppe' de gode timer, der er, også når de falder midt på dagen.
Den løve er godt nok noget flottere at se på end dem vi så i Kruger Park. Ham her lever måske også en mere bekvem tilværelse ;-)

Laila sagde ...

Det tror jeg også du har ret i.
Der har været flere dage i løbet af sommeren,hvor jeg har været på arbejde og vejret har været dejligt,for at blive overskyet senere på dagen, når jeg skulle hjem.
Men Ja, vejret er som det er,det kan vi jo ikke lave om😉.Kunne dog godt have ønsket lidt lunere aftener,hvor man kunne sidde ude til sent og nyde det,de aftner har der ikke været mange af..