mandag den 27. oktober 2014

Dyr i garn - og kagedej

Den herlige ko i brogede klæder var maskot for messen Kreative Dage i Fredericia i weekenden.

Den er blevet til i et samarbejde mellem Violas Værksted og besøgende på sidste års messe.

Vi var på messen søndag, og der var som sædvanlig er dejlig stemning og en masse at kigge på. Måske ikke helt så meget strik og garn, som der plejer at være, og måske heller ikke helt så mange nye ideer, men der var såmænd rigeligt alligevel.

Man måtte egentlig ikke fotografere inde i hallen, men jeg kom til at tage et enkelt billede af en sød hæklet giraf og nogle næsten lige så søde flodheste.


Hæklede dyr er stadig populære, og vi så en del på messen. Giraffen boede - så vidt jeg husker - hos KreStoffer.

Uden for hallen huserede Strib Bageri med meget lækre kager. Som man kan se på billedet, var der også dyr i deres sortiment: Kaj-kager.

Jeg har aldrig smagt en Kaj-kage, og det gjorde jeg heller ikke i går. Der var andre kager, der fristede mere. Det var næsten lige så svært at begrænse sig som i garnboderne.

Vi slap dog derfra uden at købe forråd med hjem.


Mit eget strik har også været ret dyrisk på det senere.

Prøve-pulsvarmerne med katte er blevet færdige. De er altså smaddersjove at lave, og jeg vil helt sikkert lave flere.

Nu har jeg lavet med blå katte og røde katte, men der er jo mange flere muligheder.

Desuden er jeg blevet færdig med nogle får, der kan bruges som æggevarmere.


De er købt som et kit fra Kastaniestrik, muligvis på den allerførste Kreative Dage, vi var på. Der skulle vist egentlig kun være garn til to får i kittet, men jeg kunne let få fire ud af det. I går købte jeg endnu 50 g af noget strid shetlandsuld, så nu er der endnu flere får på bedding.

3 kommentarer:

Den gamle krage sagde ...

Må man ikke fotografere i hallen? Ingen idéfotografering?
Hvad i h... h...h... skal man så tage til messe for?????
Jeg valgte Fredericia fra i år og det har jeg da ikke fortrudt. Ikke med sådan nogle meldinger! (Og så var der vist også ret pakket med folk).
Stribbageren er sådan én, man gladeligt kører langt efter, så du burde nu nok have investeret i lidt godt der.
Efter min mening ikke i Kaj-kager. Dem har jeg smagt for adskillige år siden, et til af de eksperimenter der ikke vil blive gentaget. ;-)

Den gamle krage sagde ...

Fårene er da bare for skønne, forresten!

eKirsten sagde ...

Der var ikke totalforbud, men man skulle spørge de enkelte standholdere om lov. Det gad jeg bare ikke, og jeg ved af erfaring, at jeg bliver sur, hvis jeg får nej. Jeg havde ikke lyst til at være sur!
Men det er da rigtigt, at det bliver mere en salgsmesse end en kreativ messe på den måde.
P.S. Også et tåbeligt forbud alle de små mobiler med kameraer taget i betragtning. Dem er der alligevel ingen, der opdager.