onsdag den 5. februar 2014

Billeder på bloggen

Det her bliver et indlæg  totalt uden billeder.

Jeg har nemlig på det senere funderet lidt over, om der altid skal være billeder på et indlæg, og om der kan være for mange billeder.

Min egen holdning er, at man ikke nødvendigvis behøver at illustrere, men at det unægtelig gør et indlæg lidt sjovere - og at der afgjort kan være
for mange billeder.

Især nogle madblogs har ufatteligt mange fotos. Jeg har talt over 20 på nogle indlæg. Det ville så være ok, hvis det var nogle interessante billeder, men somme tider kan det være et foto med en skål med fuldkornsmel, en bakke økologiske æg og en citron. Måske endda i flere vinkler. Det kan godt være, det er meget æstetiske fotos, men de fortæller nu ikke rigtig noget. Og man skal skrolle rigtig meget for at komme ned i bunden af siden og se, om der står noget interessant.

Hvad mener andre?

1 kommentar:

Den gamle krage sagde ...

Jeg er helt, helt enig hvad angår madblogs.
Det kan være et enormt arbejde at finde frem til de få linier, der udgør den egentlige opskrift.
Mht til billeder ellers, så hører jeg til dem, der elsker at tage og vise billeder. Men jeg overvejer så sandelig også ofte, om det nu er for mange... og så sætter jeg dem som regel på alligevel....God weekend!