mandag den 5. august 2013

Ingen billeder - del 2

Efter at have rodet lidt rundt på nettet er jeg nu overbevist om, at mine manglende billeder skyldes, at jeg har opbrugt min lagerplads. Flere andre har været ude for det samme.

Jeg har fundet ud af, at man vistnok har 1 GB plads til billeder. Billeder på Picasa tæller også med, men jeg bruger heldigvis ikke Picasa, så det er underordnet for mig. Derimod kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg ved, hvor meget lagerplads jeg har brugt. Det kunne ellers være meget rart at vide. Hvis der er nogen, der har løsningen på det, så fortæl endelig om det.

Jeg har også læst på Googles egen side, at billeder på max 800 x 800 pixels ikke tæller med i forbruget, så nu skal jeg til at have gjort mine billeder mindre. De fleste er faktisk alligevel ikke meget større, men jeg stoler ikke helt på, at det ikke bliver ændret, og så er man lige vidt.

En anden udvej er at linke til min Flickr. Det er bare ikke alle mine blogbilleder, der ligger der, men det kan de jo komme til. Et lidt større arbejde, som jeg må tage lidt ad gangen. Jeg synes bare ikke, at alle blogbillederne også var egnede til Flickr, men det må jeg så se stort på.

Endelig er der den helt radikale udvej at flytte bloggen. Jeg har set en del, der foretrækker Wordpress - også i forbindelse med, at de har mistet billeder på Blogger, så de må vel have en anden politik med hensyn til lagerplads. Det skal undersøges.

Jeg er meget utilfreds med, at jeg ikke har fået en advarsel, inden mine billeder er blevet fjernet. De fleste kan jeg vistnok finde frem, men ikke alle. Igen: Dumme Blogger.



Dagens billede har intet med dagens indlæg at gøre. Det er bare mit nyeste billede på Flickr, og jeg har linket til Flickr, så det burde ikke tælle med i brugt lagerplads. Vi så den opsigtsvækkende spand i Hamborg i sidste uge. Den er "mobil kunst" lavet af en, der hedder Leo Stern. Man kan se mere om projektet her.

Jeg synes, det er herligt med biler, der ikke ligner alle de andre kedelige køretøjer - vores egen inkluderet.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Ja det er sgu da for dårligt. Heldigvis (hvis jeg skal se noget positivt) varer det laaang tid inden jeg har opbrugt min plads. Mig der skriver meget sjældent og endnu mere sjældent bringer billeder:)