søndag den 5. maj 2013

I brug

Min hulmønstrede tunika i Tussah Tweed har sådan set længe været færdig. I vask blev den bare en del længere, og især på ærmerne var det fatalt.

Jeg blev enig med mig selv om, at det var ok med selve blusen, men ærmerne skulle altså kortes, og det fik jeg (efter en ret lang pause) gjort for godt en uge siden, så nu er blusen i brug.

Da jeg strikkede den, var jeg ikke så tilfreds med garnet, men jeg må indrømme, at den efter vask er blevet meget behagelig at have på. Det bør silke også være.

Den er strikket oppefra og ned. Det er vældig praktisk, når der skal ændres på længden, men ellers er jeg ikke ubetinget tilhænger af den teknik. Dels er der stort set altid raglanærmer, hvilket ikke klæder mig specielt godt, og dels ville jeg gerne have den højere i nakken end foran. Det er der vist nok nogle modeller, der tager højde for, men altså ikke denne.

Derfor er der ikke for og bag på tunikaen, men jeg vil gerne have, at den altid vender ens. Jeg må finde på en eller anden lille markering, så jeg kan se, hvordan den "plejer" at vende.

Men bortset fra alle disse indvendinger, så er jeg tilfreds med mit værk, som nok skal blive brugt.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Super flot trøje!
Kærlig hilsen Birgitte

Unknown sagde ...

Ja den er da super flot. Er du i gang med lidt havearbejde?
Kh. Rie