onsdag den 6. februar 2013

Citater om katte #19

Når man indlader sig med den kat, risikerer man udelukkende at blive beriget.
Sidonie-Gabrielle Colette


Det gamle postkort, der illustrerer citatet, købte jeg på legetøjsmesse i søndags. I en enkelt stand var der en del gamle kattepostkort, dog ikke så mange med fotos. Jeg købte to med fotos og et enkelt med en tegning.

Jeg har affotograferet kortet. Når jeg scanner det, kommer der alt for meget moiré-effekt. Vores scanner er ikke så avanceret, at der kan tages højde for moiré, og jeg kan ikke finde ud af at fjerne det ordentligt i billedbehandlingen.

Der er ingen oplysninger om fotograf eller årstal på kortet, kun et nummer (0345) i venstre hjørne, men jeg synes, det er en fin killing, der passer godt til netop Colette.

P.S. Jeg har kattecitatkalenderen igen i år, så forsyningen af citater er sikret.

Ingen kommentarer: