torsdag den 1. marts 2012

Strikkecaféer

En af de aktiviteter, jeg har fået tid til nu, hvor jeg ikke går på arbejde mere, er strikkecaféer. Jeg var til én i januar og skal til hele to i marts.

Der er en masse i forbindelse med strik, jeg ikke ved noget om. Forskellige måder at slå op på og sikkert også lukke af med, kanter og hvad man bruger de forskellige kanter til, montering - og meget mere. Alle de teknikker, der får det færdige arbejde til at præsentere sig bedst muligt. Det regner jeg med at blive bedre til, bl.a. på strikkecaféerne.

Den første strikkecafé i marts finder sted på Sabro Bibliotek. Det er Sys Fredens fra butikken Fandango, der guider.   

Senere på måneden finder strikkecaféen sted i Fandango. Her er emnet flerfarvestrik kun i retstrikning. Jeg kan med min bedste vilje ikke regne ud, hvordan det foregår, med mindre man strikker på rundpind og klipper i strikketøjet til sidst, så jeg er spændt på, om det er det, det går ud på.

Til gengæld tror jeg ikke, man kan lære, hvordan man undgår trangen til at investere i nyt garn. Jeg har indtryk af, at det er en fælles trang for stort set alle, der strikker, og det virker tværtimod demoraliserende at høre, hvor store lagre alle andre har. Næ, det der skal til, er vist VILJESTYRKE og RYGRAD! Hjælp....

Ingen kommentarer: