torsdag den 19. maj 2011

Citater om katte #4

Der er kun to muligheder for at flygte fra livets elendighed: Musik og katte.

Det vides ikke, hvem der har sagt dette, men det kunne have været mig. Og alligevel ikke i betragtning af, at jeg ikke synes, livet er usselt. Men det vigtigste i livet for mig (lige bortset fra familien) er nok musik og katte, så på den måde er jeg enig i citatet.

Illustrationen er fra et gammelt postkort. Det er sendt i 1919 til "Kjære lille Maud" fra "Bedstemoder". Det er faktisk noder, de to katte kigger på. Det er godt nok ikke så let at se i skanningen.

Jeg har en lille samling af postkort med kattemotiver. Det startede i Paris for 20-30 år siden, hvor vi fandt en postkortbutik i Rue du Dragon - mon den er der endnu? Postkortene var delt op i motiver, og jeg gik helt grassat i katterubrikken. Der var bare så mange med de mest fantastiske kattefotos.

Det gamle kort har jeg fundet senere på et antik/loppemarked.

Ingen kommentarer: