søndag den 23. januar 2011

Sidste sjal i 2010

Det sidste sjal, jeg gjorde færdigt i 2010, var et mørklilla sjal strikket i Lucca Fino.

Det er ikke det letteste sjal, jeg har strikket. Det tog lidt tid, inden jeg havde memoreret mønsteret, men det lykkedes, inden sjalet var færdigt.

Det er foreløbig gået i gavekassen. Selv om jeg synes, det er lækkert, er jeg ved at have sjaler nok.

Jeg bliver nok nødt til snart at strikke noget andet end sjaler, tilbehør og babytøj. Altså et større arbejde så som en trøje eller bluse til mig selv. Jeg ved ikke rigtig, om jeg vover at strikke en ulden trøje. Godt nok er der kommet mange meget lækre garnkvaliteter, men jeg er bange for, jeg stadig synes, det er for varmt at gå med ulden strik.

Men ellers må jeg lave noget i bomuld eller hør eller lignende - det er bare ikke så rart at strikke med som uld, synes jeg. Jeg plejer mere eller mindre at designe mine modeller selv, så det er et lidt større projekt. Lige nu strikker jeg sokker og diverse klædningsstykker til at tage om halsen. Meget overskueligt!

Ingen kommentarer: