søndag den 13. december 2009

Gåsesteg

Vores decemberferie er ved at være slut - som sædvanlig kunne vi godt have brugt længere tid, men de dage, der var, har været gode.

Vi har hygget os, men har også nået meget. Ud over dagen i Hamborg var vi også en dag i Flensborg, og da fik vi købt en del julegaver. Ellers har vi mest købt på nettet. Det er nemt, og udvalget er der ikke noget i vejen med.

Desuden har vi været til julekoncert, Messias i Musikhuset. Vi kedede os nu lidt; åbenbart gider vi ikke rigtig barokmusik mere.

Vi har også fået haven i vinterstilling. Arbejde vi skulle tvinge os selv til, men måske redder det hortensiaen i krukken, blåskæggen og den nye perovskia.

Og endelig var vi til en bedre julemiddag hos venner i går aftes med gåsesteg (dog ikke gåsen på billedet) og risalamande. Jeg er lidt vild med gæs, levende - og i går også stegt. Jeg kan ikke huske, at jeg før har fået så lækker en gås. Tak for i går, Annette og Niels!!!

I morgen skal jeg tidligt op. Bilens vinduesviskerne nægtede at fungere, da vi skulle hjem i går, og hvor er man dog handicappet uden dem. Forhåbentlig er det rimelig tørt i morgen, så jeg kan komme på værksted - hvis det regner, er det umuligt at køre.

Ingen kommentarer: