tirsdag den 21. april 2009

Krukker i haven

I søndags nåede vi også at være i et par planteskoler for at se på planter til krukkerne. Udvalget var ikke så imponerende, men jeg kan godt lide både pelargonier og hornvioler, så vi fik alligevel noget med hjem. Pelargonier til den pink/orange side og hornvioler til den blå.


Lørdag havde Søren Ryge skrevet om hornvioler i Politiken, og jeg syntes, jeg kunne høre, at nogle af de andre planteskolefræsere også havde læst, at han foretrækker hornvioler for stedmoderblomster. De skulle lige sikre sig, at det nu var hornvioler, de var ved at sætte i indkøbsvognen. I modsætning til hr. Ryge kan jeg godt lide begge dele, og måske tager jeg på torvet på lørdag for at få nogle af de forkætrede "stejmorblomster" og flere "hårnvioler" - det er jo torvet i Århus, jeg besøger.

Ingen kommentarer: