mandag den 26. januar 2009

Dansesko eller ej

Dans er endnu en sportsgren, som jeg er vældig glad for at kigge på. Jeg praktiserer den ikke selv af et par forskellige grunde. Dels mangler jeg en partner - dels vil jeg aldrig få mine fødder i et par dansesko.

Jeg var så heldig at være ung, da andefødder var moderne, og det syntes mine fødder vældig godt om. De fandt deres naturlige facon efter den meget pure ungdoms mindre behagelige fodtøj (konfirmationsskoene havde stiletter), og siden har de fået lov til at brede sig. Jeg har aldrig problemer med mine fødder!

Heldigvis kan man nu sagtens være sko-fetischist, selv om man vil have smarte sko med god plads til både fod og tæer. Nogle af yndlingsmærkerne er El Naturalista og Eject - og en gang imellem Bubetti - men velegnede til ballroom dans er de altså ikke.

Dancing shoes

Billedet tog jeg i går, da jeg var publikum til en venskabs-danseturnering. OK, det var ikke ligefrem topdans, men det var hyggeligt og sjovt, og det vigtigste var selvfølgelig, at Dorthes 7-årige niece deltog i rækken for børn, 6-7 år. Hun og hendes partner fik endda en 1. plads: TIL LYKKE, BENEDIKTE OG TOMMY!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej,jeg er selv platfodet og endda med brede fødder. Jeg danser en hel del selv (standard, latin og zumba), og har gjort det i nogle år. Sidst købte jeg sko hos PhamUs til billige penge. Kvaliteten er i top. Blev så glad for mine zumba sko, at jeg også købte mine standard sko hos dem.

eKirsten sagde ...

Tak for kommentaren. Er PhamUs en butik - hvor? - eller en netbutik. Hvis det er en netbutik, kunne du måske sende mig et link? Jeg kunne godt bruge et par zumba-sko.