torsdag den 8. maj 2008

Træer i haven

På trods af vores haves lidenhed har vi nogle træer i den. Min stolthed er en både lysende og lysegrøn japansk ahorn.
Den har den mest vidunderlige farve om foråret - jeg er helt forelsket i det lille limegrønne træ, der lyser op i haven både dag og nat. Senere på året bliver det lidt mørkere, men det er stadig dejligt.

Træet er ekstremt langsomtvoksende, selv om vi har haft det omkring 5 år, er det kun omkring 60 cm højt endnu.
Da vi i sin tid købte det, var planteskolemanden ikke meget for at overlade det til os. Vi var nok henne i sidste halvdel af juni, og vi måtte sværge, at vi ville vande træet godt, både da det blev plantet og hele sommeren, før vi fik lov at sætte det i indkøbsvognen.
Jeg synes, min ahorn i år er så smuk som aldrig før - men det synes jeg vist nok hvert år.

Ingen kommentarer: